Läkare x 2

Hade tid hos en läkare idag för att göra ett allergitest. Fick tiden för över en månad sen så jag har väntat länge på den. När jag kom dit var det min husdoktor som jag fick berätta för och sen trodde jag att jag skulle göra testet. Men icke då. Då måste jag beställa en tid hos astmasköterskan. Och det gick ju inte idag. Men sen när hon kollade så var det tydlingen en återbudstid på eftermiddagen. Det innebar att jag skulle komma tillbaka fem timmar senare. Att ha fem timmar för att roa sig på stan klarar inte ens jag och dessutom skulle jag hämta Jenkan på skolan tre timmar senare. Det var bara att åka hem och vänta till det blev lagom att åka in igen. Ett jävla rännande till stan alltså.
När jag äntligen blev frisläppt åkte jag hem för att börja med middagen. Dagens middag var lax med ris och en jätte-super-duper god limesås. Innehåll: creme fraiche, matyoghurt, honung, lite salt, rivet skal från en lime och saften från denna. Så himla god. Jag hade kunnat sitta och bara skeda upp såsen.
Största problemet med matkassen har varit att läsa receptet. Men nu börjar jag bli van så nu kan jag ta mig an alla roliga kokböcker jag har samlat på mig.
I morgon är det torsdag igen och det innebär kören.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0