1:a februari

En månad in i 2011 har redan passerat. Man märker att det går mot vår för det är ljusare på morgonen och ljuset håller fast längre på kvällen. Eller i alla fall på eftermiddagen. En riktig vinter har vi haft i år igen. Undrar hur länge den stannar kvar. I och med att ljuset är på väg tycker jag att snön sakta med säkert kan försvinna bort. Igår var det härligt ute men idag har det varit grått och trist. Men så länge snön smälter kan det gärna få vara lite trist ute. 
Dagen har jag spenderat med vänner. Sen hem för att hämta barnen. Middagen idag bestod av currypanerad sej med kokt potatis och en sås gjord på vatten, grädde, fiskbuljongtärning,senap och gräslök. Hade inte så stora förhoppningar om såsen men alla utom Jenkan mumsade och åt fisk med massa sås på. Fisken slank ner i lilla tösen i alla fall. Det bästa av allt var att det bara var en halv deciliter grädde och det är inte så farligt. Maten som hamnade på våra tallrikar idag kommer jag absolut att göra fler gånger. Det var smaskens.
Efter disken tog jag mina stavar och gick ut på promenad med Patrik hack i häl. Ingen utav barnen ville följa med så vi fick lite vuxentid tillsammans. Halt som tusan var det mest överallt men det blev en liten tur på 40 minuter och en sväng in på affären för att handla lunch till i morgon.
Skulle kunna ge vad som helst för lite chips och dipp (och iskall cola) men nej då jag får allt vänta till helgen. Då kanske det slinker ner några chips och möjligtvis ETT glas cola. På tal om helgen så börjar jippot som kallas melodifestivalen. Det innebär en MASSA helger uppbokade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0