Spaljé

Idag har jag firat födelsedagen en dag för tidigt. Familjen på min sida har varit här allihopa.
Började dagen med storshopping på Ikea med Caroline. Vi behövde fylla på en del på jobbet. Det var riktigt mysigt att gå där och bara strosa några timmar. Sen blev det lunch på Max innan vi tog sikte mot jobbet igen. Så skönt att handla för andras pengar :).
Väl hemma igen var det tårta som skulle förberedas för i morgon. Tårtan till idag var redan gjord men jag ska ha en med mig i morgon till jobbet tänkte jag. Köksbänkarna var fulla med bunkar och mått och ingredienser och mitt i allt skulle jag försöka få ihop lite middag. Elvispen brummade som aldrig förr. Inte undra på att jag är helt slut. Men nu är tårtan fixad till i morgon på dagen och till kvällen. Kroppen vill inte lika mycket som huvudet just nu så jag försöket att koppla av så mycket som möjligt men det är svårt när man har ont.
Bästa presenten kommer från bror med familj. Man kan säga att det är en spaljé. Typ tre meter hög (eller kanske till och med högre), rund och VÄLDIGT fin. Så tyvärr Fredrik du får inte behålla den. Och inte du heller pappa får ta den härifrån för den stannar här hos mig. Jag kan förstå att den har kostat MASSOR med timmar av hårt jobb men jag är så glad över den. Den enda i hela världen. Nu gäller det bara att hitta en slingrande växt som inte tar bort dom fina blommorna. Ska ta kort och lägga in när jag får tid.
Nu är det sängen som gäller och i morgon är det personalmöte sen tänkte jag nog gå hem för dagen. På kvällen väntas det fler gäster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0