Typiskt augusti

När det går in i augusti är det som att trycka på en knapp. Visst är det varmt på termometern men är det så varmt egentligen??? Mina armar är kalla och lätt fuktiga av kylan som tränger sig inpå när man gå ut. På förmiddagen var det kyligt ute. Efter frukosten så la jag mig ner under taket på altanen. Jag drog på mig ett par raggsockor och så drog jag filten upp till hakan. Boken fick följa med ut som jag i princip sträckläst som en tok när jag inte varit trött. "Varför GÅTER inte EMMA?" Till slut i boken så gjorde hon faktiskt det och det gjorde jag också. Svaret på frågan vet jag inte om jag uppfatt, boken kanske måste sjunka in lite mer.


Nu har dagen övergått i eftermiddag och vi har hunnit med att äta lunch på altanen. Lite mer värme har vi också fått och det fuktiga är nästan borta. Alldeles nyss var det blått på himlen men nu envisas dom mörka molnen att komma fram och kanske hota oss med lite regn. Ikväll ska vi starta grillen och på den hamnar det kycklingfilé. Jag får hoppas att regnet håller sig i skinnet och inte visar sig från sin dåliga sida med att komma hit.
Snart är hösten här på riktigt och jag myser med den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0