Själv-av-frostande

Snart är hela vår gräsmatta full med gula löv som faller från björkarna. Det går i rasande fart mot hösten. Idag har det varit perfekt väder för mig, 21 grader och molningt. Fast egentligen har det varit svettigt ändå. Jag har varit in till stan för att handla mat att fylla upp kylskåpet och frysen med. Vi har inte varit och handlat på "riktigt" sen vi kom hem från semestern. Bara småhandlat uppe på vår affär och det blir svindyrt i längden men det är bra att ha en affär i närheten för panikhandlingar. När jag öppnar kylskåpet nu ser det betydligt bättre ut än vad det gjorde igår. Fick lite panik igår när jag stod och lagade mat eftersom jag visste att jag skulle in och handla idag. Frysen var nämligen full av is och det var massa gammalt som jag borde rensa ut. Varför kommer man på såna saker när det är sommar? Medan maten blev klar på spisen satte jag igång. Först ut med all mat i frysväskor. Sen värma vatten för att försöka tina isen. Det var inte nådigt med is heller. Det tog ett par timmar att få allt i tipptopp igen men nu är den ren och fin. Det konstiga är att vår frys är faktiskt självavfrostande, eller vad sjutton det heter. Nästa gång (om jag kommer ihåg) ska jag inte vänta så länge med att göra ren den för det var ett litet helsike.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0