Kräftor

Vi har precis mumsat i oss ett gäng kräftor. Det var nästan slagsmål om dom så vi fick dela upp dom broderligt så ingen skulle bli ledsen. Igår åkte vi iväg med husbilen till Rimbo för att fiska kräftor. När vi kom fram var det tid att åka ut med båten på en gång för att lägga ut burarna. Robin var hemma men både Linus och Jennifer ville åka med ut så det var trångt i båten med två vuxna och två barn. Och så alla burar med. Jag och Ingrid följde med till sjön och hade det skönt i solen medan vi väntade på att dom skulle komma tillbaka. När vi kom upp igen var alla hungriga så grillen startades. Det skulle bli hamburgare och korv med bröd. Burarna skulle upp vid ett så när klockan var närmare elva gick vi och försökte sova en stund så vi skulle orka med att ta upp dom. Kolsvart var det när hela gänget åkte iväg för att förhoppningsvis få upp några kräftor. När jag hörde traktorn åka så la jag mig ner och somnade om. Vaknade med ett ryck när jag i princip fick en hink med kräftor uppstoppad framför snoken. Vilken lycka att det var ett gäng vi fick upp. Och det skulle bli mer än en i var också visade det sig. Barnen var överlyckliga när dom la huvudet på kudden och somnade om. I morse var det svårare att väcka dom men det var bara att gå upp och äta lite frukost så vi kunde åka hem igen. Hem för att koka kräftorna. Ett stopp på vägen bara för att köpa krondill och grovsalt. 32 stycken var det och dom var inte så jättestora men smaken.......det går inte att på något sätt jämföra med köptas kräftor. Jag har ALDRIG smakat några som ens kommer i närheten av egenfångade kräftor.


Husbilen som jag körde både dit och hem. Och backade och parkerade snyggt vid huset.


Traktorkoll så att allt fungerar.






Dom ser inte så trevliga ut.


Ner i plurret med er.


Mmmm va gott :)

Tack allihopa för en trevlig kväll och natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0