It´s a rainy day today

Vaknade utvilad och pigg. Ganska sent i och för sig men det är ju ändå söndag idag. Snart måste jag ställa klockan och gå upp i tid för att få iväg barnen till skolan och mig själv till jobbet. Det såg ut att bli ganska fint idag men ack vad man lurade sig. Vi hann äta klart frukosten och sen var det som om himlen öppnad sig. Vi tog beslutet att åka in till stan för att titta på utemöbler som vi ska ha ut till stugan under taket på altanen. Vi har en bänkgrupp där men min rygg klarar inte av att sitta vi den längre stunder. Jag måste ha ryggstöd. Vi tänkte passa på nu när dom börjar rea ut trädgårdsmöbler. Men va fasiken, man ska ju va praktiskt taget miljonär för att köpa sig lite möbler. Vilka priser...... Och ändå var det rea lite var stans. Upp till 70% på vissa ställen. Vi hade några krav också och det var bland annat att vi ville ha ett bord som var två meter. Man ska kunna ha tre stolar på var sida. Till slut hittade vi ett som var två meter och om man köpte hela gruppen var det 6 stolar med. Nästan alla som vi tittat på var det 4 stolar och så fick man köpa till om man skulle ha flera. Det bästa var också att det var en utdragsskiva på en meter vilket innebar att vi fick ett tre meters bord. Det är ju superbra om man ska ha gäster på middag. Vi saknade plats i bilen hem så jag hoppas jag kan åka och handla i morgon.
Efter stanrundan var vi hem och hämtade grabbarna och sen åkte vi över till mamma och pappa för en fika. Det var hur länge sen som helst vi sågs känns det som. Dom har ju praktiskt taget bott i husbilen hela semestern. Jennifer blev kvar där när vi åkte hem för hon skulle med mormor till jobbet i morgon. Medan dom jobbar tar jag nog med mig pappa in till stan för lite bärhjälp.
Till middag blev det grillat och klyftpotatis och nu sitter jag med det sista finliret på bröllopsbilderna som jag fotograferade för några veckor sedan. Killarna är ute i garaget och jobbar med epa-projektet. Klockan nio avslutar vi alla jobb för då är det filmkväll för oss. Naturligtvis med chips och dipp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0