Det blir bättre............

...........och bättre dag för dag.
Kors i taket, frukosten var avklarad kvart över nio i morse. Och alla hade suttit vid köksbordet också. Ja, inte Patrik då för han jobbar men barnen och jag var på plats. Varje morgon försöker jag väcka barnen några minuter tidigare så dom ska hinna komma i fas när skolan börjar. Än sä länge går det bra och jag behöver bara stå vid foten av trappan upp och hojta ett par gånger. Nu har jag gått bärsärkargång med dammtrasan och plockat disk, hängt tvätt och plockat lite här och där.
Ikväll väntas det gäster för jag har ställt till med ett Tupperware-party. Det var några år sen sist och jag trodde i min stilla fantasi att folk skulle va intresserade av det nu men inte då. Jag har skickat inbjudan till ca 20 stycken för jag tänkte att det var lika bra att ta i. Några har tackat nej och det är jag tacksam för så man inte sitter och väntar men sen är det massor som inte hört av sig och då blir man lite putt. Det blir väl en tapper liten skara som sitter här ikväll och lyssnar på Sandra. Men det får bli som det blir. Bara jag får min tårtbox så är jag nöjd.
Men innan kvällen är här så ska jag ta det lugnt och på eftermiddagen har Jennifer en klipptid som vi ska åka på. Det var ett tag sen sist så frisören kommer nog att ta av en del på längden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0