Trevlig Valborg

Har vaknat av och till i natt utav att en av grabbarna va ner på toa eller att dom drog stolen uppe på rummet. Linus har haft nattbesök och haft lan i natt. Så det har varit jag och några killar här för Patrik och Jenkan åkte till stugan igår. Jag tycker det är bara kul om dom vill vara här men det blev inte så många som det var tänkt. En skulle bort tidigt idag och en fick inte komma. Men det blir väl fler gånger och då är det bara att fylla övervåningen med datorer och golvet med madrasser om någon skulle vilja ta sig en tupplur. Jag har några tankar på att göra ett spelrum men det är kanske lite väl lyxigt att viga ett rum för det!!!???
Alldeles strax är tvättmaskinen färdig och då ska tvätten hängas sen åker vi upp till övriga familjen och firar Valborg. Det blir väl en tur in till Karlholm ikväll för att titta på eldarna och fyrverkerierna. Dom har en damm i byn och där flyter det flottar med eldar på. Det är faktiskt ganska mysigt. Men först ska vi grilla och äta gott.
Nu börjar det även komma ut fler sommargäster och det är kul för barnen att dom är så många som håller ihop.




Jag fick en orkidé av bror när jag fyllde år i augusti och den stod fin jätttelänge som dom brukar göra. Men jag har haft flera stycken och aldrig lyckats få dom att blomma om. Jag har väl ställt dom så jag glömt att ge dom vatten. Dom ska ju ha väldigt lite när dom blommat ut men kanske inte sååå lite som dom fick utav mig. Den här ställde jag så den skulle synas (men bakom gardinen) och jag inte skulle kunna glömma bort den. För någon månad sen satt mamma här och såg två stänglar som hade kommit upp och det var ju sant ju. Himla glad blev jag så nu har näsan alla knoppar slagit ut och den är så fin. Och nu har den fått komma ut ur gardingömman. Det tråkiga är ju att dom bli så himla tråkiga när dom blommat ut men jag får väl fortsätta att ha den i närheten så jag inte ska glömma bort vatten. Men det bästa är att jag har lyckats och det gör mig stolt.


Kommentarer
Postat av: mamma

jättefina bilder

2011-05-01 @ 13:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0