Ljuvliga fredag

Igår var stadsmissionen på plats på kören för att sälja biljetter till Cirkus. När dom kommer vet man att konserten inte är långt borta. Vi körde igenom låtarna i den ordningen som vi ska sjunga sen. Och så berättade Caroline en överraskning som kommer och besöker oss. Vad det är kommer jag inte säga nu utan det kanske jag avslöjar efter den 14 maj när vi gjort uppträdandet. Är det någon som vill ha biljetter så säg till mig för dom går bara att köpa när vi har kör. Dom kostar 130 kronor styck och nästa körtillfälle är torsdag den 5 maj. Martin Stenmark kommer ju också och sjunger med oss så det kan väl vara värt pengarna för att sen en sån snygging!!! Ok nog om kören.
Idag var jag in till stan för att handla. Många saker stod på listan och det var inte bara mat som skulle inhandlas. Men ändå när jag hastade hem för att hinna till Jenkan slutade så hade jag glömt två saker i alla fall. Det var Bauhaus som jag missade. Där jag skulle ha en till sålåda och så finbetong. Det har faktiskt börjat titta upp småsmågröna växter i våra burkar. Tänk att det är så olika från år till år vad man orkar hålla på med. Men i år var det barnen som fick så och greja själva. Det är ju kul att se resultat också. När det har gått någon vecka till ska jag så lite ute också. Men inte i något land utan här tar vi krukor till det mesta. Här går det inte att ha öppna land för dom där jä....la katterna som springer omkring här. Men jag tror vi har fått bukt med dom på framsidan i alla fall. Vi har köpt en skrämma med högt ljud och vad det verkar nu så har vi inte sett en enda katt på framsidan. Vi ska vänta lite till innan vi köper en till baksidan också. Himla dyr var den men om det hjälper får den kosta vad som helst bara jag slipper grannarnas katter. Folk får gärna ha katt men inte här på min tomt.



Ja jag vet att dom är små, Ja jag vet att jag satte dom lite sent. Men det blir vad det blir och blir det inte något så får det väl vara så. Men jag har ju lyckats förr så varför ska det inte gå nu. Det visar väl sig längre fram i sommar.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0