Båten är ute

Idag har vi hunnit med ganska mycket. Vi började dagen med färska frallor som vi nästan varje lördag och söndag åker upp till affären och köper. Lite mumsigt ska man väl kunna unna sig. Sen tog vi tag i hyllorna igen. Den här dagen var det Patrik som fick för sig att skruva. Vi hjälptes åt och tänk om vi gjort det från början då hade det gått mycket fortare. Fuskade gjorde han också.......jag skruvade med handkraft men när han skulle hjälpa till så åkte skruvmaskinen fram. Typiskt karlar. Men fort gick det så jag är nöjd. Jag har nu alltså kunnat börja flytta in alla kläder och passar då på att rensa när jag ändå är i gång. Men jag upptäckte även att det kommer att bli lite trångt på hyllorna så i morgon åker jag till Ikea och köper en till sektion. Jag vill ju ha in handdukarna där också inte bara kläder. Men det kommer att bli så bra. Och som sagt det bästa av allt är att jag rensar bort sånt som inte används längre.
Båten fick också komma ut i solskenet idag. Vi hade kilat in den innanför en oflyttbar bil. Men med lite envishet så var den snart ute ur ladan och kunde följa med oss hem. Vi har bokat in service på påsklovsveckan och sen är det dags att kasta den i vattnet. Sist vi var till stugan var det fortfarande bottenfryst i hamnen men det var ju nån vecka sen så nu kanske det är på god väg att tina upp. Första städdagen brukar vara i början på maj och då åker alltid några båtar i. För min del tycker jag attt det är lite för kallt att åka båt då men Patrik vill ut på vattnet.
Jag satt och funderade. Jag har ju mina dagliga rundor på olika sidor som jag är in på dagligen. Jag upptäckte att en sida började leva igen. Hela fem inlägg var det som hade hittat dit på en och samma dag och massor med bilder. Ja, du vet nog att jag menar dig E-L. Så himla härligt att du är igång igen :). Bilder och åter bilder.


Eftersom jag fortfarande inte vet om jag får visa bilderna från Steningen Slott så får det bli en hemlig bild. Jag tycker den är fin fast man inte ser vilka det är. Den är lite mystiskt hemlig. Är himla nöjd med den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0