Uppbokad helg

Sitter med näsan i boken och har kommit på ett bra flyt med läsningen. Övningarna står mig upp över öronen men det går upp ett ljus ibland i mitt lilla inre. Känner mig så duktig när jag sitter ner för ett tag i stället för att fjanta runt med tvätt eller vad det nu kan vara. Tvätten ligger ju kvar så jag behöver inte vara orolig att den smiter iväg någonstans. På tal om tvätt så har tumlaren gått sönder så nu är det tvättorkning i hela huset. Så jag kan ju inte tvätta i samma takt som jag brukar för jag måste ju vänta på att det blir ledig torkyta.
Helgen som gått har varit fullbokad av diverse uppgifter. I lördags var Jennifer och jag i kyrkan för att fota ett dop. Det var lilla Wilma som döptes. Har inte hunnit gå igenom bilderna än men det blir väl så småningom. Jag har ju som mål att läsa ett visst antal sidor varja dag och det får inte glömmas bort. Tentadagen närmar sig med en fart på hundraåttio. Men jag kommer att ta tag i bilderna snart. Även om jag behöver läsa så behöver jag pausar också och då får jag sitta och redigera bilder. Jag tänkte att jag skulle ha i alla fall en bild färdig innan kvällen så den kommer att komma upp här. I ett kommande inlägg.
I söndags var Jennifer och jag in och hälsade på Jenny. Det var evigheter sen sist och det var trevligt att träffas. Innan vi åkte satte jag grabbarna på att städa sina rum och hade väl inte så stora förhoppningar om att det skulle bli något gjort. När vi varit borta ett tag ringde Linus och frågade var han skulle ha i vattnet när han skurade golvet. Gulle dig, tänkte jag! När jag kom hem var det inspektion. Killarna hade varit så duktiga. Det var skurat och dammat i hela rummet. Mattorna var utslängda och skulle bara tas ner och skakas av. Planerna den närmaste tiden är att killarna (med Linus först) ska måla om sina rum. Men först ska det rensas, kastas, säljas eller sparas. Det kommer att bli ett hästjobb och är inget jag ser fram emot.

Kommentarer
Postat av: mamma

Loppis igen då.

Jag kan hlälpa till och rensa, ring så kommer jag.

2010-09-20 @ 13:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0