In i skogen med sig

Vaknade till ruskväder. Inte kul då vi bestämt att vi skulle ut och titta om vi hittade några svampar. Vi skulle gå ut med Jessica och Jesper sen var det Jesper´s föräldrar som är här på besök så dom skulle oxå med. Jennifer hade väntat på svampdagen sen tidigt igår morse när jag berättat att vi skulle ut. Hon väntade och väntade. Det dröjde länge innan dom andra var redo att åka så hon tjatade ut mig ordentligt. Det hjälpte inte heller att en kompis kom förbi en stund. När vi sen rullade iväg regnade det ordentligt. Det var tur att jag hadae mina regnbyxor här i stugan så jag slapp bli helt smisksur. Jenkan stackarn fick ta på sig ett par galonisar som var så små men dom fyllde sin funktion i alla fall. 4 minuters bilväg bort klev vi in och började leta. Det dröjde inte länge förrän vi dök på dom första svamparna. Det slutade med att vi åkte hem för att Jenkan frös och då var svampkorgen full. Vi hade nog kunnat plocka lika mycket till men man ska ju orka rensa dom också. Det var riktigt kul att gå i skogen och regnet kände jag inte av.


Kommentarer
Postat av: ingrid kristina

VILKA FINA UNGAR BAKOM ALLA SVAMPAR,SPAR BILDEN TILL MIG . KRAM

2010-09-25 @ 18:52:50
Postat av: Sabina

Stackars barn, ska e behöva sitta så där nära svampen;-)Kan ju inte vara bra!

2010-09-26 @ 07:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0