Spooky

I tisdags skulle Jenkan och jag göra marängspöken när hon kom hem från skolan. Jag har aldrig gjort maränger förr så jag hade INGEN ANING om hur jag skulle göra. Det var inget komplicerat recept för det skulle vara 2 st äggvitor och 1,5 dl socker. Jag blandade efter konstens alla regler och tänkte inte på att jag skulle kunna vända bunken upp och ner utan att innehållet rann ut ur skålen. När jag tyckte att jag fått till en fin smet skulle jag fylla i en påse för att spritsa ut till små högar som sen skulle bli spöken. Jag kan ju tala om att det blev små fina PLATTA runda spöken. Vi fick i alla fall skratta lite grann och dom var faktiskt goda fast dom var platta.
Jaja i onsdags skulle vi göra ett nytt försök. Sagt och gjort blanda, vispa, vispa och ännu mer vispa. Vände på bunken ovanför Jenkans huvud och det stannade kvar. Nu blev det jättefina höga högar på plåten som vi gräddade och sen fick dom ögon av smält choklad.
Nästa gång jag gör maränger vet jag hur man gör ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken kul idé - det där måste vi också testa!!

2010-10-22 @ 15:30:12
Postat av: mormor

dom blev jättefina och goda var dom oxå.

2010-10-23 @ 19:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0