Jag vill hem nu

Puckade lärare och hemlängtan.
Då är jag i storstade igen för att göra sista delen på utbildningen. Åkte tidigt i onsdags morse och har varit kvar här sen dess. Det var ingen idé att åka hem igår för det var sånt oväder. Tänkte att dom kanske hade något rum ledigt på hotellet men där var det kört. Jag hade packat väskan för dom varnade för vädret men nu stod jag här och inte hade någonstans att sova.  Då kom jag på den briljanta idén och tog mod till mig och skickade ett sms till Jessica som är vår granne i stugan. Hon var så gullig och lät mig sova i sonens säng och placerade honom på en madrass.
TACK Jessica och Jesper ni räddade min natt.
Det hade inte varit roligt att åka hem för att sova några timmar och tillbaka hit nu på morgonen. I natt har det löst sig i och med att nu fanns det rum lediga. Det enda som grämer mig att det är ju kör ikväll men jag får väl hoppa den en gång.
Idag har det varit skitjobbigt med läsningen. Boendekostnadskalkyl.............ett så satans långt ord så man blir trött bara av att skriva det. Läraren var så bra (trodde han i alla fall). Det är flera som jobbar redan med det här och för dom var det ingen match. Men vi andra som aldrig har sett systemet eller aldrig har räknat på det här sättet var det svårt. Han gick fort igenom övningen vi fått hem och sen fick vi en ny att göra. I vår grupp var vi inte klara när han började gå igenom den men vi försökte hänga med i alla fall. Då fick vi ju ändå svaren rätt. Men det gick inte att fråga honom om något för då fick man inget svar. Jag var så förbannad när jag gick ifrån salen så jag gick ut och tröstshoppade några tröjor. Jag kan säga att det blev inte bättre.
I morgon har vi likvidavräkningen att ta hand om. Mera räkning alltså. Jag ska absolut göra mitt bästa och går det åt fanders så vet jag vad jag ska plugga på till omtentan.

Och ja jag vet Patrik att jag sagt det varje gång inför en skrivning men nu känns det för jävligt.


Kommentarer
Postat av: mamma

hur det än går gumman har du varit jätteduktig kram

2010-11-26 @ 00:08:26
Postat av: Patrik

Du är ju sånt läshuvud. Du har haft typ 6 veckor på dig att plugga. Sedan börjar du plugga 2 dagar innan tentan. Och senadn klarar du dig ändå. Du vore dum om du inte fortsatte plugga när du nu är på gång. Puss

2010-11-27 @ 10:18:53
URL: http://www.patrikzander.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0