Ont i ryggen

Igår började jag äntligen att måla Linus rum. Det har strulat med tapeter som lossnar och klisterfärg som inte fungerar. Nu slutade det med att vi satte upp reparationstapet. Och igår tog jag sats för att börja måla i alla fall det vita. Han vill ha grönt på en vägg och jag bestämde att det skulle vara vitt på dom andra väggarna så det skulle bli lite ljusare. Jag kom inte långt förrän det var slut i burken....det var ju bra planerat!!! Jag vill verkligen att rummet ska bli färdigt snart för stackars Linus har fått sova ute i hallen på övervåningen. Men ikväll tar vi och åker in till stan för att köpa vit färg och vi passar då på att köpa den gröna färgen då han är med och väljer. Jag hoppas att han vill ha en riktigt lysande färg för det tror jag blir riktigt häftigt. Sen ska vi inhandla en ny hylla och jag har köpt nya gardiner. Sen kommer det att bli ett riktigt fint tonårsrum.
Mitt i allt målande lovade jag Jenkan i ett svagt ögonblick att vi skulle rensa i hennes rum också. Men jag var noga med att säga att det var VIKTIGT med Linus rum först. Tror du inte att hon var väl medveten om att färgen tog slut och ville då att jag skulle ta hennes rum för jag kunde ju inte måla mer. Jag hade redan ont i ryggen så det var bara att fortsätta lite till. Jag rensade och kastade och rensade lite till. Till slut hade vi en stor pappkasse full och massa andra saker bredvid som skulle kastas. Vi rensande så bra att vi kunde kasta ut en stor ful hylla som gick från golv till tak. I stället tog vi Linus gamla mindre finare trapphylla (som han inte vill ha kvar) och ställde in den i hennes rum. Det blev jättefint men vi är inte riktigt klara än med rensningen. Jag kan inte fatta hur mycket man kan samla på sig. Men mamma säger att jag var precis likadan när jag var mindre. Tex fanns det stenar i alla storlekar så jag tror jag skulle kunna få ihop till ett helt grustag. Och askar i alla storlekar och färger som låg tillsammans med teckningar både färdiga och påbörjade.
Jaha det var hemma det.
Idag har jag varit nere hos Patrik och skurat golvet. Skurborsten är av garn så den är så himla tung att dra omkring på. Speciellt på dom där golven som är så skitiga . Men nu har grabbarna fint på golven i alla fall.  
Nu väntar eftermiddagen med barnen innan vi åker in till stan. Får se om jag kan lura i Patrik att vi ska äta middag inne i stan så jag slipper hålla på med den. Det skulle göra att jag hinner rensa lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0