Cinderella

Det var så himla mysigt att åka iväg hela familjen och bara äta gott och handla lite. Jag var riktigt orolig på onsdagen för det blåste rejält. Men till torsdagen var det som att vädergudarna hörde mina böner och en klarblå himmel med en stor sol öppnade sig. Vi fick skjuts till affären där bussen skulle hämta oss och sen bar det av till Stockholm. När vi kom till terminalen åt vi en baguette var så vi skulle klara oss till klockan 21 då vi skulle äta buffé. Det blev lite lång väntan på maten men vad skulle vi göra då det inte fanns plats tidigare. Buffén var väl inte det bästa jag ätit men alla blev väl så där lagom mätta. Kvällen spenderades på bästa sätt med knattedisco och vid spelautomaterna. Vi hann även med att smaka på drinkutbudet. Men barnen tyckte dom lysande pinnarna var bäst.
Vid tolv gick jag och Jenkan och la oss i tjejhytten och grabbarna tog en liten sväng till för ytterligare något att dricka. Jag hade bokat två hytter så det var tjejerna mot killarna. När fredagen kom hade jag ställt klockan för att gå upp och äta frukost. Tydligen så var det fel tid inställd för när killarna knackade på dörren låg vi fortfarande och sov. Det blev till att vakna upp snabbt och in i duchen. Det gick med en rasande fart och vi hann med en lång frukost innan vi tog sikte mot taxfreen igen. Inget speciellt skulle inhandlas med det slutade med lite godis och en varsin parfym till alla killar. När vi var färdiga satte jag på långobjektivet på kameran och begav mig ut på däck. I kortärmat och kjol höll jag på att frysa ihjäl. Det blåste som tusan ute. Konstigt att inte båten guppade något för det kändes som storm eller var det den dåliga klädseln kanske.




Förväntansfulla resenärer.


    


    

     

 


På väg in i Stockholms skärgård fick vi följe av två till stora båtar.


På väg hem gjorde jag ett besök nere på spa-andelningen och fick mig en uppfriskande ansiktsbehandling. Tack älskling för sponsringen.

         

Jag är helnöjd med resan det var så mysigt med familjen samlad.


Kommentarer
Postat av: Farfar

Disco tjejen var läcker i svarta kjolen.Har ni fått bussterminal i Björklinge såg alldeles nytt ut

2010-11-08 @ 04:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0