Borta

Sitter och tittar på ovädret här utanför dörren. Snön har kommit! Men är den här för att stanna??? Är det någon som kan svara på det???
I morse bar det av till Ica Maxi för att fylla på kylen och frysen. Jag skyndade mig för dom hade ju lovat oväder. Inget man kan lite på för övrigt men idag kom det faktiskt. Jag hann hem, packa in alla varor, äta lite lunch som bestod av smörgåsar (inte bra) och började läsa lite läxa. Och nu sitter jag alltså inne och tittar ut på den begynnande stormen. För min del kunde snön ha väntat några veckor till eller kanske inte för det är blåsten som jag inte gillar. När jag åkte hem var det som att någon stod och gungade hela bilen när vindarna tog i. Men jag är i alla fall glad att jag hann både in till stan och hem igen.
Försöker muntra upp mig med läsningen med att bestämma ett antal sidor som jag måste läsa innan jag får göra något annat. Idag hade jag tänkt lägga upp lite fler bilder som jag egentligen hade lovat förra veckan men som jag prioriterade bort. Men nu skulle dom alltså få komma upp och visas. Jag tar fram kameran men hittar inte hållaren som jag sätter minneskortet i. Hmmm.......Var kan den vara??? Jag brukar vara så noga med att den alltid ligger i fotoväskan men nu låg den inte där. Jag har min aning om var den är för det brukar inte bara var jag som använder den. Stora sonen har nog haft den. Jag brukar säga åt honom att lägga tillbaka den så jag vet var den finns men men. Orkar jag vänta till han kommer hem eller ska jag ta och gå upp på hans rum och börja leta. Ne tror jag läser några sidor till i stället............. Den kommer nog fram när den vill komma fram annars får jag väl ta fram sladden som kopplar ihop kameran och datan. Bilder kommer men ni får vänta ett tag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0