Lite av varje

Ojoj vad länge sen det var jag skrev här. Eller är det det egentligen...??? Måndag var sista gången och det är ju bara tre dagar sen. Det har hänt lite sen dess. I tisdags hade jag en dag då jag satt i bilen hur mycket som helst. Det började med att jag gick upp halv fem på morgonen för att skjutsa Patriks mamma och pappa till Arlanda. Dom är på väg till huset i Florida för två månaders ledigt. Där är det varmt och skönt så jag måste säga att jag är liiiiiite svartsjuk.
När jag sen kommit hem väckte jag barnen och Patrik för att äta frukost tillsammans och skjutsa till skolan. När dom hade åkt iväg åkte jag till stan för att handla mat. Hem med alla kassar och lite vila. På eftermiddagen var det dags för ett besök hos Af. Träffade en konstig prick så jag fick inte veta något vettigt och så verkade hon inte bry sig om hur det var. Jaja verkligheten kommer väl ifatt så småningom.
I onsdags var jag och Patrik med Jenkan på Ackis hela dagen. Det var massa prover inplanerade och avslutning med röntgen. På kvällen var det dags för kören. Den här veckan var det onsdag som gällde. Det var så skönt att komma iväg och rensa huvudet lite efter en orolig dag med många händelser.
Idag var jag till Märsta för att äntligen besikta bilen som vi tagit hem från USA. Det var några fel så vi får göra om registreringsbesiktningen inom en månad. Jag kan inte köra bilen är förrän vi fått nummerplåtar på den och innan den är godkänd på besiktningen. Skyltarna kommer väl om ett par veckor skulle jag tro.
På kvällen var vi över till mormor för att äta middag. Jag hade beställt dillkött. Mmmm så gott det var. Vi hade inte tid att stanna så länge hos henne tråkigt nog. Det känns som att vi är där väldigt sällan och när vi äntligen kommer dit har vi bråttom därifrån. Man måste komma ihåg att vårda sina gamla. Jag hade nämligen lovat att vara hundvakt över helgen och då skulle Selma komma redan ikväll. När vi åkte hem fick vi med oss en burk drömmar.
I morgon är det fredag och Aftonbladet har lovat fint väder. Vi får väl se hur det blir med det. Hoppas att solen visar sig för då blir det en promenad med kameran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0