Takdropp och blå himmel

Idag var det roligt att kliva upp igen. Med kisande ögon såg jag solen från köksfönstret. Härligt. Det var minusgrader på morgonen men vad gör det när solen skiner för fullt. Har tillbringat dagen vid köksbordet. Sorterat och parat ihop minst sjuttioelvatusen strumpor. Och lagt kallingar och trosor i fem högar. Ut med en tvätt och i med en ny i maskinen. Ut med disken och i med allt som stod på bänken. Lite data har jag hunnit med också. Sedan har jag färdiggjort ett halsband. Jag har nu två halsband och ett hänge som väntar på rätte ägare. Pärlburkarna börjar sina så en beställning skickades iväg. Jag tycker att jag inte gjort något vettigt idag men när jag börjar räkna upp så är det en hel del som blivit fixat. Det enda som inte blivit av är en promenad, helt idiotiskt av mig att inte gå ut eftersom det har varit fint väder. Man vet aldrig när solen tittar fram nästa gång. Vi får väl hoppas att det blir ofta nu när våren börjar ta fart. Jennifer hade med sig en kompis idag och nu är dom ute och hoppar i snön. Jag hoppade i mina stövlar och gjorde dom sällskap en liten stund. Kameran var med. Det är perfekt kramsnö så flickorna rullade stora bollar. Vet inte om det blir en snögubbe eller om det bara blir stora bollar av dessa.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0