Sooolen

Tänk vad skönt att komma upp på morgonen och titta på termometern och inse att det bara är 5 grader kallt. Nu har det så gott som torkat upp på vägen in till stan och det är så skönt. Visst är det kladdigt på vissa ställen fortfarande men vad gör det när man äntligen kan se våren framför sig. Helgen har varit i full gång med gäst från huvudstaden. Killarna har roat sig med att köra bil på Patriks jobb. Det blev en långhelg på landet hos oss för Rasmus som inte alls ville åka hem i söndags när hans pappa kom och hämtade honom. Vi bestämde att nästa gång ska vi försöka få iväg Robin till Rasmus i stället. Får se hur det blir med den saken. Det är otroligt hur fantastiskt bra killarna fungerar tillsammans. Dom är så lika så det inte är sant. Mottot är "ingen brådska här inte". Det ska bli kul i sommar när vi åker till stugan och grabbarna kan börja fiska igen.
Idag var jag in till stan och fick sällskap av mamma. Vi hade en leverans till en bilfirma som Patrik undrade om jag kunde ta. När vi ändå var inne tvättade jag av bilen i en biltvätt. Eller jag och jag......det var en automattvätt så jag satt stilla jag. Det är ju som sagt fortfarande lite blött ute men jag fick bort den gamla smutsen i alla fall. När jag körde ut från tvätten var den så blänkande så. Nu kunde man till och med se att bilen var röd. När vi sen hade landat hemma var den inte lika ren längre men mycket renare än vad den var innan tvätten.
Vi gjorde också en sväng till IKEA där vi åt 16kronorsköttbullar. Det duger att stoppa i magen. Därifrån kom jag hem med en kasse med frukostglas. Lite högre glas som är perfekta för Oboy. Får se vad barnen säger om dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0