På stan

Idag har jag tillbringat dagen på stan med Sabina. Det var hur länge sen som helst jag gick nere på stan-stan. Jag var ute efter en ny sjal och lite nya vårfräscha tröjor. Några tröjor kom jag inte hem med men hade beslutsångest över alla fina sjalar som jag hittade så jag kom hem med tre stycken. Alla i olika färger också så det gör det svårare att välja en. Får se om dom får stanna hemma hos mig eller om jag lämnar tillbaka någon. Tre verkar ju lite lyxigt så där på en gång. Men alla var jättefina.
På onsdagar så lagar Patrik maten och idag bjöd han på köttfärssås och makaroner. Han får till såsen mycket bättre än mig. Efter disken tog Linus fram ingredienser till småfralla. Och nu sitter vi och väntar på att dom ska gäsa färdigt. Sen blir det färska småfralla till kvällsfika. Vi brukar aldrig fika på kvällen om vi inte har besök hemma men ikväll blir det lite nyttigare fika än kakor i alla fall.
I morgon är det torsdag igen och då väntar kören. Veckorna rullar på fort nu. Men innan kören ska jag både hinna med en långpromenad och sen ska jag åka till stan för att handla mat. I måndags gick jag skogsvägen till Patriks jobb och det var totalt livsfarligt. Det var så halt men jag klarade mig utan benbrott. Att gå på motorvägen kanske inte är någon bättre idé, men den är i alla fall isfri. Vi får se vad jag hittar på men gå ska jag i alla fall.

Kommentarer
Postat av: mamma

Du är så duktig och när det börjar märkas på vågen så blir man extra inspirerad. jag kommer på fredag så har vi sällskap.

2010-03-18 @ 07:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0