Mera snö

När jag just kommit igång ordentligt med promenerandet så kommer det ett bakslag med snön. I fredags var mamma och jag ute och gick skogsvägen till Patrik. Jag hade önskat att det hade smält bort lite mer is sen måndagen men inte då. Nu var det ännu mer is framme och på vissa ställen var det slask. Det resulterade i att vi kom fram plaskblöta om fötterna. Lång tid tog det också eftersom vi parerade halkan hela tiden. Jag är så rädd för att ramla och vrida till ryggen.
Fredagen spenderade vi först framför "Så Ska Det Låta" och när det var slut gick vi över och tittade på "Let´s Dance" sista halvtimmen. Jobb på lördagen för Patrik sen bar det av till stugan. Nu är taket i köket färdigt. På kvällen var det premiärdags för "Körslaget". Bäst igår var Marie Picasso.
I morse när jag vaknade trodde jag att jag drömde. Det blåste kraftigt och så hade det börjat snöa. I min fantasi önskade jag att det var en tillfällighet. Men inte då. 14 timmar senare snöar det fortfarande. Plogbilen har precis kört förbi. Och som vanligt har han kört med bladet åt vårat håll så det är värsta stora vallen in på uppfarten.
En bra sak är att vi idag tömde varmvattenberedaren och tog ut den. Det är en ganska lite toalett vi har i stugan så vi fick montera ner tvättstället och skruva sönder beredaren för att få ut den. Tung som sjutton var den så vi fick kämpa för att få den till bilen. Men nu är den borta i alla fall. Ska köpa färg och måla väggarn sen ska den nya dit så vi kan få vatten någon gång.


Vi kom hem och Patrik skottade trappan, efter en timme såg vi inte spåren för all snö.


Vill inte ha mer snö.


Trist bild eller hur???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0