Schhhh

Tyst så tyst. Det är bara jag som är vaken nu. Alla har krypit i säng sedan länge. På tv´n går det en film som heter US Marshals. Gulliga killarna som varit och fiskat sent på kvällen insåg inte att först tar rökningen tid sen ska fisken ligga i saltbad en låååång stund. Därför sitter jag uppe och ska snart ta upp fisken sen hamnar den i kylen till i morgon så dom kan äta den när dom vaknar.
Jag insåg när jag kom upp hit att jag har målning framför mig. På något sätt hade jag hunnit förtränga det i ett svagt ögonblick. Jag försökte dra ut på det hela genom att gå ut på en promenad men när jag kom tillbaka stod målarburken där och väntade på mig. Det var bara att dra på sig målarkläderna och börja. Tog i alla fall beslutet att bara ta fönstren i vardagsrummet. Det är inte fönstren som ska målas utan fodren runt omkring. Fönstren i sovrummet får vänta till nästa gång vi kommer hit. Jag har ju hela sommaren på mig för jag ska väl inte bara ha semester heller.
I morgon är det städdag här på området. Den brukar vara mellan tio och tolv, inte så lång tid alltså. Patrik smiter iväg till Gävle med grannen så vi får väl se om jag orkar va med på städet eller inte. Jag är fortfarande hostig och inte pigg alls.
Nu ska fisken upp och jag i säng.


Kommentarer
Postat av: mamma

oj vad mysigt det låter hoppas du kryar på dig kram.

2010-06-05 @ 08:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0