När det regnar åker vi på shoppingrunda

Nyss hemkommen från en tripp till Gävle. Det bara regnar så vi åkte på shoppingrunda i stället. Jag hittade en blus och Jenkan fyllde på förrådet med byxor. Helt sjukt att man ska behöva gå på killavdelningen för att få tag på riktiga mjukisbyxor. Tjejer kan faktiskt också vilja ha lite mjukare byxor som inte är så himla tajta som allt är nu. Barn är barn och inte några modeller som måste gå i tajt och urringat. Det är något som har irriterat mig länge. Hon var i alla fall nöjd så det blev ett par gråa och ett par svarta mjukisar. (Naturligtvis finns inte rött eller rosa på killavdelningen)
Jag ska snart sätta igång med grillspetten som vi ska ha till kvällsmat. Det känns inte så lockande att gå ut i regnet och grilla så det tror jag att min käresta får göra. Som tur är kan han sätta grillen under taket så han slipper bli blöt i alla fall. Synd att vi inte fick besök idag men nu vet ni vad ni missat till middag.
Mina stora pionbuskar har börjat blomma får se om jag vågar mig ut i regnet med kameran så jag kan visa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0