Juridik

Tänkte att jag skulle uppdatera lite vad som har hänt i mitt liv dom senaste dagarna. Allt har kretsat kring mig och min bok. En tung tjock bok på 450 sidor i juridik. Bara massa lagar och paragrafer. Jag har slitit och jävlas med denna bok i fyra veckor nu och idag nådde den till slut målet. Efter timmar av frågor och uppgifter var det dags att ta bilen och åka till Stockholm på seminarium. Vi började igår med en heldag med civilrätt och offentlig rätt. Vi gick igenom rättens indelning och avtalsrätt, ett viktigt ämne som också togs upp var fastighetsrätt. Idag på förmiddagen var det dags att ta tag i familjerätten med allt vad det innebär bland annat äktenskapsförord, äktenskapsskillnad och successionsrätt (arvsrätt). Jag skulle kunna räkna upp hur mycket som helst för ämnet är hur stort som helst men det här var det viktigaste som vi pratade om. Efter lunchen idag var det då tid för det som jag fasat för i fyra veckor nu. Den stora tentan. Det har varit skitjobbigt att läsa för jag upptäckte ganska snart att det var ett tag sen jag gick i skolan och kunde inte riktigt hitta rätt studieteknik. Jag svarade på alla frågor vilket betyder att jag inte är helt knasig i bollen men sen om det är rätt och jag får godkänt är ju en helt annan sak. Det kändes bra så nu är det bara att hålla tummarna för att det är bra också. I slutet på nästa vecka kommer resultatet.
Äntligen kan jag njuta av att det är sommar och barnens kommande sommarlov som börjar på måndag. 



Kommentarer
Postat av: Patrik

Jag är så stolt över dig. Att du har hittat något att göra.

2010-06-10 @ 22:11:17
Postat av: mamma

det är fler än du som har en dotter att vara stolt över. grattis till genomförd kurs.

2010-06-11 @ 06:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0