Spegel,spegel på havet där......

Tog en promenad ner till stranden igår kväll för att försöka fånga solnedgången. Hade stativet med mig för att försöka få fram det bästa som jag kunde åstadkomma. Jag blir inte klok på min kamera snart. Har man en sån fin kamera ska man kunna arbeta med inställningar men allt som oftast åker den gröna knappen på i stället. Nu hade jag verkligen tiden på mig men det är inte så lätt att se skillnader på en liten skärm. Om jag ställer knapparna så eller så hur blir det då!!!??? (Jag kan ju tala om att detta är manuella inställningar och INTE gröna knappen) Tur att jag inte är fotograf till yrket säger jag. Men det kan ju vara kul att få till perfekta bilder i alla fall. Jag vill kunna ta en kanske inte helt perfekt bild men i alla fall näst intill utan att behöva redigera den sen vilket jag tycker är lite fuskigt. Om man inte ska ha den till något speciellt tex förstoringar då försöker jag få till den lite bättre. Men vardagsbilder vill jag ha klara direkt i kameran.
Här kommer i alla fall en gäng bilder som inte är redigerade alls. Om dom är bra eller inte får ni tittare avgöra.
(Kanske är det så att jag ställer för stora krav på mig själv som alltid annars)


Självporträtt när jag sitter på badbryggan.
(Kameran har fjärrutlösare)






Kommentarer
Postat av: mamma och pappa

jättevackra bilder, dom behöver ingen redigering du har nog lite för stora krav.

2010-07-09 @ 22:38:40
Postat av: ingrid kristina

Snygga bilder. Kom till Rimbo och phota solnedgången över Skedviken det finns inget vackrare.Ring och kolla när vi är där. Kram till alla i familjen

2010-07-10 @ 10:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0