Volvo s80

Idag var det då äntligen dags att plocka ut s80:in från plåtverkstaden. Efter många samtal och mycket tjat var den färdig. Det har ju "bara" tagit två och en halv månad. Inte riktigt vad dom lovade från början men vad ska man göra då. Det fanns inget val om man säger så. Igår ringde dom från biluthyrningen och sa att vi inte kunde behålla hyrbilen som vi hade. Det var strul med en missad besiktning. Men dom lovade att vi skulle få en annan bil. Det tar ju aldrig slut med krånglet. Jag ringde plåten och sa att vi inte kunde ha hyrbilen kvar och bad dom skynda med svärmors bil. Det var inte så mycket kvar och han nästan lovade mig att den skulle vara klar till i morgon alltså idag. Men lovat har dom gjort några veckor nu så jag vågade inte hoppas. Jag ringde till svärmor och frågade om hon ville följa med och byta hyrbilen i alla fall. Sa inget om hennes bil. Men idag vid lunch ringde jag och fick klartecken att bilen skulle bli färdig. Lycka. Jag packade in Jennifer, svärmor och svärfar i hyrbilen och åkte iväg till stan. Jag körde. Vid tretiden på eftermiddagen ringde dom och sa att NU var bilen klar. Rengjord invändig och nytvättad på utsidan. Den var himla fin. Svärmor envisades med att jag skulle köra. Så när jag satt mig vid ratten bad jag att han (bilen alltså) skulle vara snäll med mig. Det gick lysande vi kom hem ordentligt och jag körde hela vägen. Nu står den så snällt i vårat garage för den måste stå inne över natten så den inte fryser ihop eftersom den var nytvättad. Ett orosmoment har släppt, jag är glad. Nu kan dom åka sin fina s80 igen.


Se så fin och hel den är


Kommentarer
Postat av: svärfar

Det här gjorde du jävligt bra .Och nu ruta fixade du också.

2010-01-29 @ 19:00:35
Postat av: Andreas

Vad fan du kan köra bil du minns väll när vi drog ifrån snorungarna med camryn.... Alla kan ju krocka men det är bara påt igen

2010-01-30 @ 15:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0