Tor´s dop

Sitter här i fåtöljen framför tv´n och har gått igenom bilder från igår. Vi var upp till Delsbo för att gå på dop. Det var min kusins barn som döptes. Vi åkte upp i fredags och sov på världens läskigaste ställe. Jag tyckte att det spökade i väggarna så jag hade lite svårt att sova. Vi var nästan själva på stället så det var jätteödsligt och tomt. Vi kom upp ganska sent och på kvällen när vi kom upp började vi med att spela biljard. Det gick väl sisådar det var första gången jag spelade. På lördagen var det då dags att åka till Delsbo kyrka där dopet skulle hållas. Storebror Atle fick hjälpa till i kyrkan. När allt var klart i kyrkan var det mat och tårta i församlingshemmet strax intill. Det var mycket gott. Sen bar det av dom drygt 24 milen hem igen för att tidigt på söndag (alltså idag) spela innebandy. Det gick sakta men säkert hem jag satt vid ratten och Patrik sov. Vi klev precis in genom dörren när Robinson började.


         

 

    

 


Hela familjen Olsson


Lille Tor


Storebror Atle


Tor fick bland annat en ägg-stol från IKEA som han såg ut att trivas bra i



Kommentarer
Postat av: Ingela

Jättefina bilder! Vill gärna ha dem (och fler om du har!). Jag kan skicka en USB-sticka som du kan lägga dem på...

Kram!

/Kusinen med det nydöpta barnet :-)

2010-01-18 @ 07:52:37
Postat av: Eva Peva

Ställ in raw formatet på kameran och ladda hem ett raw bearbetningsprogram. Det använde jag då jag gjorde mamma och pappas fototapet.

Annars så får du ställa in det största möjliga inställningar som går att hitta på kameran, jag har två, dels upplösning och dels storlek på bild eller vad det nu är.

Annars är ett tredje alternativ att försöka att öka upplösningen i photoshop till typ 300 istället för 72 dpi som den brukar stå på.

Men min rekommendation är raw-formatet, så är det bara att googla på ett bearbetningsprogram, finns en photoshopversion har jag för mig, och så finns det gratis prova på i 30 dagar.

Testa det, lycka till!

2010-01-19 @ 13:53:23
URL: http://jukladdigaredestobattre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0