Stora släggan

Efter innebandyn lämnade vi Jenkan hos mormor och morfar sen åkte resten till stugan. Vi hade planer på att byta ut köket. När Patrik stängde butiken i stan fick dom skåp över som vi tänkte använda. Vi fick lite beslutsångest när vi kom upp och började fundera om det verkligen var värt det. Det är ju inte bara att riva och bygga upp och tro att allt blir bra. Nej, det ska planeras för nya uttag och var skåpen ska stå. Sen när vi ändå håller på ska vi förbereda för diskmaskin tänkte vi. Det går åt mindre vatten med en diskmaskinsdisk än om jag ska handdiska flera gånger om dagen. När vi började fundera så var det lika bra att sätta nytt tak och lägga nytt golv.  Nu hade vi alltså fått kalla fötter. Mäta, mäta och åter mäta. Får allt plats eller??? Tänka, tänka. Det gick lite trögt och vi satt och ojade oss länge och bara tittade på varandra. Till slut sa Patrik att jag skulle plocka ur skåpen....han var redo. När det var klart så slog han första slaget genom ett överskåp med kofoten. Jag stod med ryggen till så jag blev rädd och lyfte säkert en meter från golvet när jag hoppade till. Nu fanns det ingen återvändo. Rivningen hade börjat. Före och efter bilder får ni se sen men ni kan få se ett tomt kök.


 






         


Medan vi demonterade kök roade sig killarna med Xbox tillsammans med kompisen Rasmus. Snart är det sommar och då kommer grabbarna att bo i båten med varsitt fiskespö i handen om jag får gissa.


När vi åkte hemåt på söndagen hade vi fullt lass på kärran.


Kommentarer
Postat av: mormor

Var får ni all energi ifrån, vi blir trötta av att titta på er men ni är så duktiga.

2010-01-26 @ 15:58:01
Postat av: ingrid kristina

Nu vet jag var min energi har gott......till mina söner.

2010-01-26 @ 21:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0