Nu räcker det!!!

Nej nu får det vara nog med snön. Det räcker med det som ligger på marken. I morse var det fint och kallt. Dom hade varnat på radion att stormen skulle komma men hur ofta har dom rätt när det gäller vädret??? Jaja, tog bilen i alla fall in till stan där jag mötte upp Sabina på IKEA. När vi hade skrotat en timme åt vi lunch och då hade det börjat yra omkring snö. Innan vi klev in i bilen var det full storm ute. Det var lite läskigt att åka men vad ska man göra då. Sen finns det dårar som inte har något vett i skallen när det gäller halka. En bil körde om oss i väldigt hög fart. Jag har alltid tyckt om att köra och åka bil men efter olyckan är jag mer reserverad jag tycker att minsta lilla hinder är otäckt. Som tex idag då det snöar och blåser mycket. Men det är väl en bland många saker som jag måste lära mig. Jag tycker jag är väldigt duktig som kör överhuvudtaget. Det blev lite handlat till stugan och nya köket som komma skall. Kanske lite tidigt att börja inhandla piff-saker men kunde inte låta bli. Det kommer att bli såååå snyggt.
På väg hem ringde jag och avbokade två saker till som jag hade planerat. Det var Jennifer som skulle in till stan för att klippa sig men som tur var förstod Helene (frisören) att jag inte skulle dyka upp. Hon hade räknat med det. Sen hade jag planerat att åka in till stan en tredje gång idag för att äta middag med Anita och Jenny. Men nu fick vi skjuta på det. Pratade med Anita som själv stod med luren och undrade om hon skulle ringa och avboka. Skönt med människor som förstår. Vi bestämde att vi skulle gå ut om två veckor i stället.
Nu blir det en stilla kväll med familjen i stället och det är inte fy skam det heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0