Första besöket i stugan 2010

Igår var vi upp till stugan för att titta till den. Vi fick börja med att skotta fram en plats att parkera bilen på. Medan Patrik gjorde det gick Jennifer och jag ner till båtplatsen. Det var plogat fram till vändplatsen men inte ut längs bryggan. Vi tittade också till barnens kompisars stuga och det såg bra ut.  När sen Patrik hade skottat fram en gång till stugan gick vi in och tyckte det var väldigt varmt. Men det var bara det att ute var det -20 grader så det är klart att allt är varmare än det. Så när vi tog fram termometern var det bara 2 grader inne. Men det var i alla fall plusgrader. Allt såg bra ut och vi vred upp elementen lite till. Luftvärmepumpen går inte när det är så kallt. Jag plockade ner adventsstjärnan i köksfönstret och tog fram sakerna som jag köpt till stugan i USA. Det var en tavla och lite smågrejer. Jag har upptäkt att det är svårt att hitta saker med båt-tema här hemma. Tips önskas om det är någon som har. Patrik tog även mått på varmvattenberedaren för den har slutat fungera så vi behöver en ny. Som tur är så är den ganska liten så det är inte en hel förmögenhet som det kommer att kosta, bara en halv.


Västlands kyrka som jag tycker är så fin

         

 

         

 


 


Kommentarer
Postat av: Ingrid Kristina

fina vinter bilder ,den som skottade var himla duktig.

2010-01-11 @ 17:26:24
Postat av: ce

Remmber yesterdau.Dream about tomorrow.Live today

2010-01-12 @ 12:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0