Blivande kock???

Idag hade alla barn data och spelförbud. Ibland behövs det för att komma tillbaka till verkligheten. Robin bestämde redan igår att han skulle laga mat idag, så på eftermiddagen satt han och funderade vid köksbordet. Långtråkigt var bara förnamnet. Både Linus och Jennifer var hos kompisar så det var bara jag och Robin hemma. Jag tyckte att han kunde baka bröd till maten och det nappade han på direkt. Baguett fick det bli. Dom blev nästan klara innan jag började min taxirunda. Först plocka upp Linus sen till nästa för att plocka upp Jennifer och till slut Patrik. När vi kom hem ville Robin ha moraliskt stöd i köket. Jag höll mig på armlängds avstånd medan Robin skötte kastrullerna. Pasta och sås stod på menyn. Såsen var så jättegod att jag aldrig ville sluta äta. Jag har egentligen lessnat på pasta men det här var riktigt gott. Den innehöll krossade tomater, gul lök, rivna morötter, creme fraise, chilisås och kryddor. Det är kul att han visar sådana talanger för då får han göra det igen.


Kommentarer
Postat av: mormor

Jag hade turen att passera, och kan garantera att det var jättegod smak.

2010-01-26 @ 15:59:50
Postat av: Nina

Tack så mycket! Tycker att min mage växer så himla fort till skillnad från alla andra så jag känner mig mest löjlig. Vilket är ännu löjligare! Jag hoppas verkligen på en tjej, men har bestämt mig för att inte ta reda på vad det blir. Återstår att se när jag väl ligger där på ultraljudet och dom frågar om jag vill veta.

Kollade du kön på dina barn?



Ha det jättefint du med! Kram

2010-01-27 @ 15:31:58
URL: http://haekkinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0