Skidor

Den här vintern har varit och fortfarande är lite hysterisk tycker jag. Mycket snö och kallt som det inte har varit på hur länge som helst, i alla fall vad jag kommer ihåg. I och med det har skolan passat på att göra mycket vinteraktiviteter. I och för sig är det bra men har man barn som inte är intresserad av varken skidor eller skriskor så är det inte så lätt. Jag menar att man inte bara kan köpa utrustningar för flera tusen kronor som bara kommer att användas ett par tre gånger. I alla fall var det Jennifer som skulle åka skidor. Klassen har gjort det några gånger men då har hon fått gå på sidan av. Till saken hör den att det är bara hon som ensam tjej inte har skidor så jag kan förstå att hon också vill ha. Efter flera dagar i telefonen med både blocketannonser och sportaffärer i stan fick jag äntligen tag på skidor på Stadium. Köpa nytt var det inte på tal om men vad ska man göra då när allt är sålt och slut överallt. Så igår eftermiddag åkte vi in och handlade dom. Sen som jag var betalade jag och sen skulle dom montera bindningarna och Patrik hämta senare på kvällen. Jag var tvungen att åka hem för att få något i magen för att sen bege mig till stan för att sjunga ut. När jag kom hem efter kören var det en lycklig Jenkan jag mötte. Hon hade varit ute och åkt på tomten och det hade gått jättebra sa Patrik. Så det kommer att gå alldeles lysande i riktiga spår. I morse när vi skjutsade henne var hon lite nervös men vi sa att det skulle gå bra. Fröken vet ju att hon inte åkt förrut så hon kommer att få hjälp. Det ska bli kul att hämta henne i eftermiddag för att höra hur hon haft det.

När vi ändå var i stan levererade jag ett halsband. Jag har börjat göra namnsmycken och jag hinner inte göra ett förrän jag får nya beställningar. Det är så kul när någon vill ha det jag gör.


Kommentarer
Postat av: Sabina

Hur ska du ha tid att träffas för du kommer inte hinna göra annat än halsband, eftersom jag bara får fler och fler som vill ha.....

2010-02-12 @ 14:52:20
Postat av: mamma

Med dom fina halsbanden du gör förstår jag att fler och fler vill ha.

2010-02-12 @ 19:16:16
Postat av: INGRID KRISTINA

Jennifer är en hejare att snabbt lära sig åka skidor.Hon blir nog nästa tjej som tar en OS medalj 2022 för Sverige.

2010-02-16 @ 12:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0