Mysigt

Backhoppning och längdskidor på tv. Sitter och myser i en varm stuga vid havet. Det var som vanligt mycket snö som täckte infarten till stugan. Det var bara för Patrik att skotta oss in på parkeringen. Han skottade en gång till oss andra först så jag kunde gå in och starta brasan. Det var varmt när vi kom in hela 19 grader. Vi hade lämnat värmaren ganska högt för vi ska kunna åka hit på helgerna. Men 19 grader var väl lite väl lyxigt. I morgon när vi åker hem ställer vi ner den lite lägre. Det tar ju trots allt inte så lång tid att få stugan varm när vi eldar. Om jag dessutom lägger fram täckena i köket framför brasan är det skönt att krypa till kojs. Det är såååå skönt att komma  hit och bara slappa. Inte tänka på något. Köket händer det lite i hela tiden. Vi har ingen brådska. Vatten har vi ju med oss i dunk och det funkar bra. Duscha kan vi inte göra men det är ok. Så länge vi inte stannar här mer än en natt. Raggardusch får det bli. Besökare varnas. Vi ska även byta varmvattenberedare men som sagt det är ingen panik. Även jag som har ett måste att duscha VARJE morgon har lärt mig att det går att leva utan rinnande vatten. Det ser ut som det snöar mycket men jag tror att det bara yr omkring. Vi får väl se om vi behöver skotta ut bilen i morgon för att komma hem. Kanske får vi besök i morgon om det är någon som vågar sig ut på snöiga vägar. Den här gången var det i alla fall plogat på alla vägar här i området. Nu har grabbarna bytt kanal till 4:an där filmen Sweet Home Alabama går och Jenkan sover skönt i sin säng. Ska strax krypa ner i min säng också. I morgon tar vi nya tag i köket. Eller om vi behöver gå ut och skotta. Det är ju så kallt annars hade jag tänkt att lunchen i morgon skulle vara grillad korv med bröd. Men det är inte kul att vara ute i 15 minusgrader. Tiden får utvisa.

Kommentarer
Postat av: mamma

det låter så skönt så vi kanske får vägarna förbi,om det går.

2010-02-21 @ 07:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0