Äntligen

Idag är det dags för att göra första turen in till stan för att sjunga igen. Texterna är utskrivna och humöret är på topp. Synd bara att Emma är hemma med magsjuka så jag får åka dit själv.  Eller själv är jag ju inte, det är väl ca 350-400 till som sjunger och så har jag ju Lisa med mig.
Har just haft besök av mamma och mormor för en fika. Dom hade varit i stan på möte om morfar och sen hade dom handlat. Jag måste försöka få tid att åka till mormor för att hälsa på. Hon väntar på att vi kan komma och äta middag där någon dag. Sen har hon massa gardiner som jag ska gå igenom för att se om jag vill ha något till stugan. Annars ska hon kasta dom och det är ju synd. På tal om stugan är det fortsättning som gäller i helgen. Ringde just till ordförande i området för att klaga på skottningen. I lördags när vi kom ut så fick vi köra först genom en en meter hög vall sen var det inte plogat för fem öre på vägen till oss. Och som det är sagt ska dom ploga allt när dom ändå plogar till dom fasta boende. Vi har ju faktiskt en vinterbonad stuga och planerar att vara då är så mycket vi kan. Långt ifrån alla stugor är vinterbonade men det är våran så vi vill ju vara där. Får se om det hjälpte med telefonsamtalet. Men innan vi åker upp på lördag är det dags för innebandy igen. Medan den matchen är åker Patrik till stan och handlar gips och golvspån. Det är mycket kvar innan vi kan börja ta upp köksskåpen dit. Och så ska jag måla väggarna. Dom blir vita tror jag.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hoppas ni hade kul på kören! Så trist att jag inte kunde hänga med..

2010-02-05 @ 20:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0