Pepparkaksbak

Vaknade (igen) med världens huvudvärk och ont i halsen men ingen feber. Låg i sängen medan dom andra åt frukost och klev upp för att säga hej då. Näst sista skoldagen innan jullovet. Det ska bli skönt med barnen hemma på dagarna och så kan vi sova länge utan att ställa klockan. För Patrik är det fyra dagar kvar sen är han också hemma till den 10 januari.  
Pallrade mig in i duschen för att åka vidare till stan och möta upp mamma. Mer julklappsköp stod på schemat. Jag tyckte jag åkte in tidigt till stan och var väl ovanligt dum när jag trodde att jag skulle vara nästan själv. På Ica maxi var det mycket folk i affären men i kassorna var det tomt som tur var. Sen styrde vi kosan söderut till diverse butiker och gjorde lyckade fynd. Haha mer än så avslöjar jag inte för man vet aldrig vem som läser här. MEN hur tänker folk egentligen........Panik och trångt på parkeringsplatserna och folk som ska fram till varje pris. Man kan ju bara sitta i sin egen bil och skratta åt eländet.
Nu har jag och Jenkan precis avslutat ett papperkaksbak och så väntar vi på att kasslern ska bli klar i ugnen. Ja just det riset ska ju också kokas. Hej så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0