Önskelista

Finns det en tomte??? Det är klart att tomten finns. Med röda kläder och vitt skägg. Eller???

Julen närmar sig med stormsteg. Idag var det avslutning för barnen. Killarna kom hem tidigt medan Jenkan fick gå några timmar längre. Förmiddagen spenderade jag i stan med mamma. Hjälpte henne med julklappsköp och hittade dom sista till mig också.
Men jag då, vad önskar jag mig. Vet ni....egentligen ingenting. Det jag önskar mig kan inte köpas för pengar. Viktigast är ju att barnen får något under granen och rättvist ska det vara. Men nu och då menar jag NU har jag handlat allt som jag har tänkt.
Men granen då. Vi har haft plast i några år nu men jag är trött på den. Och inga påhopp för det tack, jag vet att det inte är på riktigt då!!!! Jag kommer ihåg när jag, pappa och farfar var ut i skogen och högg granar men det är många år sedan nu. Men jag vill ha en gran från skogen i år och jag vill hugga den själv. Stora frågan är var jag ska gå bara???
Maten då??? Ja vad ska man säga. Vi ska bort på julafton och vi ska bort på juldagen. Då väntar julmat så jag har faktiskt inte planerat någon stor julmiddag här hemma. Det är klart att vissa saker som skinka, sill, köttbullar och prinskorv finns men inget avancerat. Vi kommer nog att önska tacos efter dom där dagarna även om det inte är fredag.
En sak som vi inte gjort i år (än) och som jag saknar är glöggkväll med familjen Mattsson. Vi har inte ens pratat om det men vad ska vi göra då när frun i huset är sjuk. Krya på dig Sabina så hoppas jag vi kan ta den där kvällen efter jul i stället.



Kommentarer
Postat av: Sabina

Klart vi ska ha en glöggkväll!! Vi får nog bara vänta till i mellandagarna annars smittar jag väl mer er alla...men då är ni så välkomna!!

2010-12-21 @ 22:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0