Första skiddagen

Ställde klockan idag för att gå upp och hämta ut skidorna som vi hyrt. Vi vaknade med att solen var orange och himlen var fantastisk vacker. Efter en ordentlig frukost begav vi oss mot skidshppen. Skidskolan skullle inte börja förrän ett så vi hade lite tid att börja så smått att lära Jenkan stå på skidorna. Det är inte det lättaste att gå i ett par slalompjäxor. Hon hann tjuvstarta några gånger i backen innan det var dags att gå i skola. Vi hade även bokat för Linus så hon inte skulle bli själv. Det gick kalasbra för barnen att åka i backen och till och med var dom upp i stora backen med ankarlift. Innan dagen var slut så började det blåsa ordentligt och blev kallt. Vi hade bestämt att vi skulle åka alla fem imorgon men om det är sånt här väder så väntar jag nog med att hyra skidor till mig. Det är ju så förbaskat kallt om kinderna när man åker.....speciellt i farten jag kommer upp i hahahaha. Sitter och vilar efter middagen för även om jag inte åkt så har jag varit ute och promenerat hela dagen. Bästa köpet hittills är en pulka så jag slipper bära kassarna från mataffären.
Nyårsmiddagen är avslutad och snart ska vi gå ut och titta om vi ser några raketer. Sen ska vi tillbaka hem för att äta efterrätten.

         

    


Vi önskar alla ett GOTT NYTT ÅR.


Kommentarer
Postat av: farfar

Ser ut som ni har det verkligen skönt.krama ungarna och en god fortsättning på nya året

2011-01-01 @ 15:01:28
Postat av: mamma

det ser kallt ut men fina vyer.

2011-01-02 @ 21:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0