Pollen???

Jag har varit förkyld nu ett tag och vad jag kan minnas är jag det varje vår. Och varje vår ifrågasätter jag mig själv om det kan vara pollen eller inte. Det är i varje fall jobbigt med täppt i näsan och ögon som svider. Måste nog ta mig i kragen och prova någon allergispray från apoteket. Då vet jag ju om det blir bättre eller inte. Jag vet ju inte om torrhostan har med en allergi att göra för det har jag också, så det kommer att bli jobbigt att sjunga i morgon. Men som jag sagt tidigare så är det bara en magsjuka som kan stoppa mig från kören. Halstabletter är inte bra för det förstör och torkar ut stämbanden så man ska dricka mycket vatten. 
Nu ska jag göra mig iordning för att möta Sabina på Gränby för en shoppingrunda.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Ta du och investera i lite pollenmedicin. Tabletter plus ögondroppar rekommenderas, då brukar även näsan bli bra. Var själv förkyld hela våren i flera år, innan jag tog mig i kragen och började ta medicin. Förkylningen försvann...? Nu försöker jag övertyga min vårförkylde make att även han ska testa. Men nej, han är minsann inte allergisk ;-)

2010-04-29 @ 09:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0