Kördags igen

Härliga torsdag. Ser fram emot dessa torsdagar så mycket och så kommer dom och slutar lika fort. Hade jag bestämt så skulle vi sjunga minst tre timmar och en kvart i stället för en timme och en kvart. Vi har börjat hårdträna inför Berwaldhallen och det är en sträng fröken vi har just nu. Allt ska sitta perfekt i maj när det är dags. Till min fasa ska vi dansa också. Jag trodde Caroline skojade men sen började hon och vi andra skulle hänga på.
Tänk dig det här:
Hand utsträckt med handflata ner först höger sen vänster, vänd på handen så handflatan är upp först höger sen vänster, lägg höger hand på vänster axel och sen vänster på höger sida, sen tar vi höger hand på högra sidan av huvudet och så vänster hand på vänster sida, sen höger hand på vänster höft och vänster hand på höger sida, sen har vi höger hand på höger sida på rumpan och vänster på vänster rumpsida, efter det ska vi vicka på rumpan och avsluta med en handrörelse. FATTAR NI!!!???
Lägg dessutom till texten:

Dal´a tu cuerpo alegria macarena
Que tue cuerpo es pa´darle alegria cosa buena
Dal´a tu cuerpo alegria macarena
Hey macarena Ay

Ni har alldeles rätt, det är Macarena-låten. Vilken syn va?
Jag fick ett sånt skrattanfall så jag satt dubbelvikt på bänken. Men med lite träning ska det här nog också gå. Men jag tror att jag får öva när jag är själv hemma så inte familjen tar skada haha.
Vi fick även börja öva in körandet bakom Caroline när hon sjöng "Snälla, snälla". En låt med mycket känslor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0