Hela påskhelgen i stugan

Vi har fått jättemycket gjort i stugan i helgen. Vi åkte upp redan på torsdagen och så började vi med fönstret i badrummet på fredagmorgon. Vi hade beställt samma storlek på det nya fönstret så det gick finfint att byta. Det nya fönstret satt i redan före lunch då vi tog en rast med lite grillad korv. Efter avslutad lunch vågade vi oss på köksfönstret. Det nya var lite högre än det gamla så då fick vi ta fram tigersågen och såga större hål. Även det gick lysande att få i så nu har vi ytterligare två nya fönster i stugan. Nu är det bara i grabbarnas rum kvar. Med nya fönster i badrummet tog jag och målade väggarna. Det blev jätteljust och fint med vita väggar och vitt tak. Det är först när man börjar måla som man ser hur det egentligen ser ut men nu är allt vitt och fräscht. Eftersom vi inte har vattnet klart så var vi hem en sväng på lördagen för att duscha lite sen bar det av tillbaka igen. Med nya tag satte vi i varmvattenberedaren och så skruvade Patrik upp ett nytt handfat. Nu saknas det bara två korta slangstumpar innan vi kan få start på vattnet i badrummet i alla fall. På söndagkvällen fick pojkarna för sig att dom skulle grilla korv. Men inte i grillen utan med ved på backen. Dom gjorde upp eld och hade det jättemysigt i mörkret med sprakande från öppen eld.







 

På måndagen bar det av hem igen för att duscha och sen till mamma coh pappa för lite påskmat. När vi skulle åka hem därifrån blev Jenka kvar och idag när jag ringde och frågade när hon skulle komma hem svarade hon mig att hon skulle sova hos mormor en natt till. Det var bara för mig att åka över med lite rena kläder och pussa god natt idag igen.
När jag kom hem började jag tvätta fönstren i köket och sen åkte dom nya gardinerna upp som jag fick hem förra veckan. Blommorna fick spolas av lite så dom fick tillbaka den gröna färgen igen. Nu ska jag ta och börja laga mat för när Patrik kommer hem ska vi till stan och handla slangar. Och så har vi två födelsedagsbarn i veckan som ska gratuleras.


Kommentarer
Postat av: Ingrid Kristina

Ni har gjort ett jättejobb i påskhelgen, tur att ni har snälla ungar så ni kan jobba ifred. Mysiga kort. Undrar vad Jenkan och mormor gör...

2010-04-07 @ 01:30:01
Postat av: [email protected]

Verkligen så fint det blev,att min pojke kunde så myket.( Och du med?)Verkligen mysit med korvgrillning över öppen eld.

2010-04-07 @ 06:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0