USA - Jul eller Påsk?

Vi sitter här och velar fram och tillbaka. Ska vi åka till USA över julen eller ska vi åka över påsken??? Åker vi över jul så kan vi vara borta lite längre och då slipper vi ta ledigt för barnen. Det har blivit hårda regler för hur många dagar barnen får vara lediga. Jag tror det är max 10 dagar per läsår. Nu är det ganska många dagar ledigt över påsk så det blir inte så många dom behöver vara borta från skolan. Men i alla fall. En bra sak med påsken är att det är lite varmare så man kan bada i havet. Vi var ju över i februari i år och då var det för kallt att bada i havet. Nu är inte jag en sol och bad människa men det är ju kul för barnen om dom kan bada i havet. Det är väl nästan ett måste tycker jag i alla fall. Jag kan ju packa med mig en god bok och luta mig tillbaka medan Patrik och barnen plaskar runt. Sen viker jag ut picknickfilten och kallar in allihopa för lite mellis. Det låter bra eller hur? En önskan i alla fall.
En sak till är ju att åker vi över jul tror jag att vi blir ensamma där och jag är en riktig traditionsmänniska. Det ska vara god mat i sällskap av familjerna. Julklapparna är inte så viktiga men det är gemenskapen. Det är klart att barnen ska få klappar men jag slipper gärna. Alla krav att det ska vara klappar är också jobbiga.
Jag längtar verkligen tillbaka till USA till värmen till lugnet till kulturen. Det enda jobbiga är väl att jag inte får mamma och pappa med mig. Och det spelar nog ingen roll om det är jul eller inte. Pappa är så envis han vill inte åka iväg men jag skulle vilja visa dom ett land som vi tycker om.
Patriks mamma och pappa ska ju åka iväg nu i oktober så dom stannar inte kvar över julen. Men åker vi över påsk tror jag att vi får Patriks föräldrar med oss. Det är alltid kul med sällskap.
En annan sak är att det är så mycket dyrare att åka över julen. Vi är ju ändå fem fullt betalande vuxna även om vi inte tycker att alla är vuxna. Men över julen slipper vi minusgraderna hemma.
Jag skulle kunna räkna upp hur många saker som helst både positiva och negativa till båda tillfällena. Men jag tror att det blir påsken som vinner.
Vi fortsätter vår fram-och-tillbaka diskussion......

Kommentarer
Postat av: ingrid kristina

Du Kent var inte så envis, du kommer att bli possitivt överraskad av människorna och naturen.Massor av motorcyklar snygga spättor.Gratis boende och bil om Patrik eller Veronica kör.Glada barnbarn som trivs jättebra där. Tomten finns där också.

EN SOM VARIT DÄR

2009-09-07 @ 10:21:52
Postat av: CE

ALLT HAR TVÅ SIDOR MEN NÅGON GÅNG BORDE NI SE JULSKYLTNINGEN DOM KAN VERKLIGEN BYGGA UPP JULSTÄMMNINGEN SÅ MAN NÄSTAN LÄNKTAR EFTER SNÖ.

2009-09-08 @ 10:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0