Kör för alla

Ikväll har jag varit på någonting som jag trodde att jag aldrig skulle komma iväg på. I flera år har jag försökt att få med mig någon på Caroline af Ugglas Kör för alla. Jag har försökt att få med mig Emma men det har alltid varit antingen en tjock gravidmage i vägen eller så har det varit amning av bebis. Emma har sjungit i kör tidigare så det skulle kännas kul och tryggt att just hon var med. Nu var det alltså dags att göra ett första försök att komma iväg och sjunga lite. Igår berättade jag dessutom för Jenny att vi skulle iväg och då säger hon att hon var nyfiken på vad det är för något. Vi bestämde för att åka alla tre. Så det var tre nervösa men förväntansfulla tjejer som klev in i aulan på Katteskolan. I alla fall var jag jättenervös. Salen blev helt fylld innan det satte igång och alla som sett Caroline någon gång vet att hon är lite galen. Men roligt galen. När vi sen började var det jobbigt att låta sig själv ta i och leva ut fullt. Vi fick göra några övningar som skulle hjälpa till att underlätta talet och sjungandet. Vi fick lära oss att vi måste ha ATTITYD och VAR INTE RÄDD FÖR ATT TA I. Det kommer att låta bättre då.
När vi kom ut därifrån var jag helt säker på att den som står på samma plats om en vecka igen är JAG. Jag hoppas att jag får sällskap.
Tack mina vänner jag hade jätteskoj och som sagt så hoppas jag att jag får sällskap nästa torsdag igen.

Kommentarer
Postat av: mamma

Det är klart att ni ska fortsätta.

Både Emma och du har ju sångröst och tycker det är jättekul så stå på er.

2009-09-25 @ 10:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0