Assistent

Idag har jag varit med Karin och kollat in hur det går till att fota små barn på ett dagis. Jag hjälpte till att rigga upp utrustningen och hade ögonen med mig hela tiden. Det är ju lite saker som behövs så som extern blixt och lysskärm. Allt ska vara rätt placerat och ljuset ska mätas. Jag fick mycket vettigt in i min skalle så nu gäller det att öva och öva. Men det var inte lätt att få glada medgörliga barn heller. En liten kille gömde sina ögon i händerna och en annan drog inte en sekund på smilbanden. Efter gruppbilden ute så lossnade det för dom också.
Det var kul och väldigt nyttigt att vara med och jag tackar Karin för att jag fick den chansen.
Nu ser jag fram emot fotograferingen i morgon då jag ska ta med mig Jenny och plåga henne några timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0