Stan, tandläkaren och städning

Idag när jag vaknade skjutsade jag Patrik till jobbet. Patrik har sålt sin bil så nu får vi slåss om min och då åker jag med honom till jobbet för att sen ta bilen hem. När vi kom ner dit ville Patrik att jag skulle leverera bildelar till stan så det bar iväg i rasande fart på motorvägen. När jag kom hem var Jenny över på en kopp te. Sen var det dags för nästa sväng med Robin till tandläkaren. Dom ville att han skulle på undersökning innan han fick tandställning så han inte hade några hål. Robin klarade det galant inga hål men hon hade lite åsikter om tandborstnigen. Men det är inte så lätt när det är trångt i munnen för honom. Det ska ju bli bättre är det tänkt. När det var klart åkte vi hem och tog tag i Robins rum. Rensning och städning. Vi fick ihop två pappkassar som skulle slängas och en pappkasse som skulle plockas bort för att sparas. Ut med mattorna sen dammsuga och skura golven. Efter det var det dags att hämta Jenkan från Miniorerna, Linus från innebandyträningen och Patrik på jobbet. När i kom hem tog Patrik tag i maten och jag gick upp med Linus för nu var det hans rum vi skulle gå igenom. Linus har mer ordning på sitt rum så det tog inte så lång tid innan vi kunde sätta igång att damma och skura. Nu kan vi nästan spegla oss på golvet i pojkarnas rum och nya rena mattor fick dom med sig att lägga på golven. Jennifers rum får vi ta i morgon eller någon annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0