Snart är hösten här

Nu märks det att hösten är på ingång. Tre dagar i rad har Patrik fått skrapa is på bilrutan innan han sticker iväg och lämnar Jennifer på skolan. När vi har skrapat is i ett par veckor brukar vi ta oss i kragen och städa ur garaget för att få in bilarna. Det är konstigt hur det är egentligen.....ju större yta man har till sitt förfogande ju mer saker, prylar, grejemojer och SKIT samlar man på sig. Men det brukar ju alltid ordna upp sig till slut så att vi båda får in våra bilar. Vi får nog skippa stugan någon helg framöver för att göra snyggt för pärlorna eller är det röda farorna.
Hösten är himla mysig då man får tända ljus lite överallt och njuta av mörkret. Jag har aldrig varit en sol och bad människa och tycker inte om när det är hett. Men när hösten kommer njuter jag hemma i soffan. Vinter och snö är väl si så där, jobbigt med alla kläder som känns stora och bökiga. Men hösten är toppen tycker jag, idag i alla fall. Skojar bara hösten är kanon.
I tisdags morse var jag ut och fotade min bil. Den hade jättefina mönster på motorhuven, det såg ut som palmer och då kan jag ju inte låta bli att längta ännu mer till december när vi tar SAS-planet till USA.




Kommentarer
Postat av: mamma

oj vilka fina bilder.

2009-10-05 @ 00:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0