Det är dags för fredagsmys

Vaknade av att Jenkan var så snuvig att hon inte ville gå i skolan. Jag hade planerat att åka på syfestivalen med Jenny så det blev till att ringa lite tidigare till mamma så att hon kunde hämta upp henne här hemma i stället för efter skolan. Det gick jättebra och Jenkan tyckte det skulle bli mysigt att få vara hos mormor hela dagen. Vid halv tio kom Jenny och hämtade mig sen bar det av till Kistamässan för att spana in lite nya pärlor. Jag hittade en hel del och fick lägga band på mig för att inte handla upp alla pengar jag hade i plånboken. Nu blir det till att boka in en pysselkväll med Jenny och tillverka lite arm-och-halsband.
När vi sen landade på hemmaplan handlade jag lite till middagen. Hamburgare och bröd....inte en fredagsmiddag precis men det var i alla fall gott. Vi tar igen det i morgon med en tacokväll. Efter middagen kom Rasmus hit. Det är en kompis till Robin som han fått uppe i stugan. Jesper (Rasmus pappa) skjutsade upp honom till oss och fick lite kaffe innan han åkte hem igen. Det är meningen att Rasmus ska vara kvar hela helgen sen skjutsar vi tillbaka honom på söndag. Jag tycker att det är jättekul att Robin fått en kompis vid stugan och att han kom hit är fantastiskt roligt. Vi bor ju inte så himla långt ifrån varandra.  Nästa gång är det Linus tur att åka till Stockholm för att vara med Rasmus lillebror Dennis.
Nej ni alla fredagsfirare nu måste jag sluta för jag ska titta på The Fast and The Furious på tv´n. En bra bilfilm med spruttibangbangbilar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0