Nybakta bullar och doft av pepparkakor

Min oro som jag hade igår har varit näst intill borta idag. Jag blev sjukskriven två veckor så nu känns det som jag kan ta det lugnt ett tag och bara tänka på mig själv. Jag fick i uppgift att ringa en sjukgymnast för att få bort spänningarna jag har i nacken och ryggen. Eller i alla fall minska dom så jag inte behöver vara så stel. 
Idag var det dags att göra ett besök på arbetsförmedlingen. Där sa min arbetsförmedlare inte så mycket. Vi skulle ha ny kontakt när jag kände mig bättre.
På väg hem hämtade jag upp mamma. Och innan vi åkte hem och hämtade barnen var vi över till mormor för att hämta ett lass bullar som hon bakat till mig idag. Vi blev bjudna på nybakade bullar och kaffe. Bullar så varma att dom inte gick att ta i....mums. När vi sen kom hem var det dags att hämta Jenkan och när det var gjort började hon och mamma att baka pepperkakor. Det var mycket viktigt att hon skulle göra allt själv. Vi hade färdig deg men hon mjölade lite, kavlade och upp på plåten. Senare på eftermiddagen kom pappa efter jobbet och jag bjöd på tacos. Min pappas älsklingsrätt. Eller hur pappa????
Lite bildbevis finns det så klart. Kändes skönt att hålla i kameran igen det var ett tag sen.



    

Jag hade faktiska kameran med mig till Göteborg men när jag skulle ta fram den på hotellrummet hade den varit påslagen hela resan så det var inget batteri kvar. Naturligtvis hade jag plockat ur all onödig last som vägde bland annat laddaren. För den var ju nyladdad när vi åkte. Typiskt när allt jag ville var att spara lite vikt. Jag tog en bild med mobilkameran från vårat hotellrum med utsikt över Skandinavium.


Kommentarer
Postat av: Pappa Patrik

Pepparkakorna var jättegoda.

2009-11-28 @ 12:55:32
URL: http://www.patrikzander.com
Postat av: farfar

Är det inte dax att mormor hjälper Jenkan med ett pepparkakshus?Det vill jag se bilder på!!!

2009-11-29 @ 00:48:52
Postat av: farfar

Du tar ju lika fina bilder med mobilen

2009-11-29 @ 00:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0