Jag provar krockkudde

Igår när jag var på väg in till kören hände det som man absolut inte vill ska hända. Jag körde genom en korsning och möter en buss som ska svänga vänster. Han stannar inte vilket leder till att vi frontalkrockar med varandra. I bilen med mig hade jag Lisa. Vi brukar köra varannan gång och igår var det alltså min tur. I och med krocken löste båda krockkuddarna ut. Jag minns inget mer än att det börjar ryka från instrumentbrädan. I vild förskräckelse skulle jag kliva ur bilen för jag trodda att det brann. Lisa var lite mer i sina sinnesfulla bruk så hon sliter in mig i bilen igen. Jag bara ser all rök. Lisa säger att jag måste vara stilla. Det kommer en man och frågar hur det är. Jag svarar inte honom (tror jag). Helt plötsligt sticker en man in sitt huvud framför mig. Jag känner igen honom och undrar varför??? Hej! säger han jag heter Janne och är från ambulansen.....Aha där fick jag det svaret. En tv3-kändis. Allting händer runt omkring mig. Jag får inte flytta på mig förrän jag är ordentligt fastspänd i både en ryggplatta och en stödkrage för nacken. Jag hör bara massa saker som jag inte förstår. Det är massa bilar överallt. Brandbilar, ambulanser och polisbilar. Läskigt. In på akuten ambulansvägen. Aldrig gjort förr. Det kommer en massa läkare som börjar klippa i mina kläder. Det enda jag tänker på är att det var svärmors bil. Den bilden vill inte sluta vara i mitt huvud. Herregud jag kunde väl ändå ha haft min bil. Men det är ju saker man inte kan styra över. Janne påpekar i alla fall att det var tur att jag hade en rejäl bil annars skulle det ha gått mycket värre. Man flyttar ju inte bussar så lätt. Det tog tvärstopp kan man säga. Väl på akuten var det röntgen som väntade och vid sådana här skador så måste man röntgas inom en timma så det gick i alla fall skapligt fort. Det visade inget på varken Lisa eller mig så vi kunde båda åka hem med Patrik senare på kvällen. Idag har jag känt mig som om jag var överkörd av en ångvält. Ryggen värker, nacken värker, jag har så förbaskat ont i bröstet, höger höft värker, en stortå har jag ont i (tror att den bara är stukad). Jag har skrapsår i ansiktet efter glasögonen som flög av mig.
Det känns inte bra och det är sånt som bara händer andra. Men nu var olyckan framme hos mig.
Det är inga trevliga bilder så förstora dom inte om ni tycker det är otäckt. Första bilden kommer från Unt....man är ju kändis nu haha.

 


         



Kommentarer
Postat av: mamma

det är tur att du var oskadd och plåt går alltid att ersätta.

det vet jag att även din svärmor tycker.

2009-11-19 @ 00:54:04
Postat av: farfar

skönt att det är ok med mina barnbarns mamma, bilar finns det gott om men man har bara en mamma.

hälsningar farmor

2009-11-19 @ 00:57:55
Postat av: Kusin Daniel

Tjena!

Hoppas du känner dig bättre! Får inte skrämmas så där.. Kramar från kusinen

2009-11-19 @ 11:05:00
Postat av: mattias

Ser att kuddarna funkade !! det ska va volvo bilar då åker man säkert .

2009-11-19 @ 22:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0